Facebook jako jeden z największych portali społecznościowych na świecie umożliwia kontakt z użytkownikami bez ograniczeń geograficznych ani czasowych. Firma, poprzez założenie fanpage na Facebooku czyli profilu publicznego rozszerza swoją kampanię promocyjną praktycznie do maksimum.

Fanpage na Facebooku to świetny sposób na rozpoczęcie promocji marki w serwisach społecznościowych. Nie wystarczy jednak założyć przypadkowy profil, należy też zadbać o jego właściwy wizerunek, aby osiągnąć pozytywne efekty.

Dobrze zarządzany fanpage na Facebooku daje ogromne możliwości marketingowe:

  •  łatwe pozyskiwanie fanów;
  • możliwość trafiania bezpośrednio do fanów z branży, do której kierujemy swoją ofertę / lub z naszej grupy docelowej;
  • stała możliwość zbiorowej komunikacji z potencjalnymi klientami przez tablicę (umieszczanie promocji, aktualności, nowości, informacji o ważnych wydarzeniach);
  • budowanie trwałych relacji firma – potencjalny klient przez łatwy kontakt (już jeden post dziennie sprawia, że fan zaczyna faktycznie lubić firmę – efekt ekspozycji, polegający na tym, że powtarzająca się ekspozycja na działanie bodźca wystarcza, aby wzmocnić u obserwatora sympatię czy pozytywną postawę wobec tego bodźca);
  • nienachalna interakcja z fanami, pozwalająca na efektywne zachęcanie fanów do skorzystania z Państwa usług;
  • ilość fanów przekłada się na profesjonalny wizerunek biznesowy- skoro mamy dużo fanów, jesteśmy postrzegani jak profesjonaliści, którzy skutecznie dbają o swój wizerunek w sieci.

Znikomy wkład własny może obfitować w pozytywne efekty, gdy firmie udaje się zaistnieć w Internecie. Budowanie wizerunku profesjonalisty oraz pozyskiwanie nowych klientów to główne korzyści wynikające z posiadania fanpage’a na Facebooku.